ESCOLA GINESTA


CURS 2017-2018

PERSONATGES:

ONA: Júlia
BRUNO: Arnau
TONI: Gerard
MARTINA: Claudia
CIENTÍFIC: Pau

-------------------------------------------------
PLA DE RODATGE

Pati: 
Seqüències1, 3 i 6
Material: Res

Matolls: Seqüències 2, 4 i 14
 Material: Pedra

Biblioteca: Seqüències 7, 9
 Materila: Llibre

Soterrani: Seqüències 8, 11, 12 i 13
Material: Martell, pedra, bruíxola, bata

Escola i passadís: 5 i 10 
Material: Res

------------------------------------------------------------


GUIÓ

LA PEDRA MISTERIOSA

SEQÜÈNCIA 1 - PATI - EXTERIOR - DIA

Al pati els nens i nenes juguen mentre apareixen els títols de crèdit. 
Sona una música de misteri.


SEQÜÈNCIA 2 - MATOLLS PATI - EXTERIOR - DIA


Dos nens estan jugant entre els matolls del pati.
De sobte troben una pedra estranya.

ONA: "Mira quina pedra més estranya!"

BRUNO: "Tens raó, sí que és estranya!"

 ONA: "A veure..."

Quan l'Ona la va a agafar desapareix.

 BRUNO: "Que ha passat! Ha desaparegut!"

Marxa corrent.

SEQÜÈNCIA 3 - BANC DEL PATI - EXTERIOR - DIA


Alguns amics estan asseguts al banc. Arriba el BRUNO corrent.

BRUNO: "Nois! L'Ona ha desaparegut!"

TONI: "Què dius?! És impossible!"

BRUNO: "Estàvem jugant allà darrere els matolls, 
hem trobat una pedra molt estranya i 
quan l'ha tocat ha desaparegut."

MARTINA: "Doncs va anem a veure aquesta pedra!"
 
SEQÜÈNCIA 4 - MATOLLS PATI - EXTERIOR - DIA

Els amics arriben fins a darrere els matolls i la pedra ja no hi és.

BRUNO: "No pot ser. És impossible! Aquí mateix hi havia la pedra!"

MARTINA: "Ja t'ho haviem dit que era impossible que l'Ona hagués desaparegut."

BRUNO: "Ah si? Doncs a veure si la trobeu!"

SEQÜÈNCIA 5 - ESCOLA - EXTERIOR i INT - DIA

 La busquen per tota l'escola i ningú la troba.

 SEQÜÈNCIA 6 - MATOLLS PATI - EXTERIOR - DIA
Arriben tots i totes de buscar-la.

MARTINA: "Bruno tenies raó l'Ona no està enlloc."

BRUNO: "Ho veieu com tenia raó!"

TONI: "No m'ho crec! Segurament no l'hem buscat prou bé!"

BRUNO: "T'ho has de creure Oriol! Hem de trobar la pedra
per anar allà on s'ha teletransportat l'Ona!"

MARTINA: "Mireu! Al costat d'on estava la pedra hi ha petjades!"

BRUNO: "És veritat. Van cap a l'escola."

Els nens i nenes segueixen les petjades.

 SEQÜÈNCIA 7 - BIBLIOTECA - INTERIOR - DIA
Els nens i nenes arriben fins a la biblioteca.

BRUNO: "Les petjades s'acaben aquí davant d'aquesta estanteria."

ORIOL: "I ara que fem?"

TONI: "Mireu aquest llibre!
Que estrany està colocat diferent que tots els altres!"

El Toni l'agafa i de sobte s'obre l'estanteria.

TONI: "Va entrem! Segur que té a veure amb la pedra!"

Els nens i nenes entren.

 SEQÜÈNCIA 8 - SOTERRANI - INTERIOR - DIA

Quan entren, la porta es tanca darrere seu.

BRUNO: "Merda! Ens han tancat! Ara ja no podrem sortir!"

MARTINA: "No passa res, segur que trobem alguna solució!
Va, baixem a veure que trobem!"

Arriben fins a una taula on hi ha la pedra.

BRUNO: "No la toqueu o desapareixereu!"

TONI: "Mireu! Es veu l'Ona a dins la pedra!
Està atrapada!"

ONA: "Auxili! Ajudeu-me!"

De sobte, apareix un científic i els explica la història de la pedra.

CIENTÍFIC BOIG: "Aquesta pedra la vaig crear jo i el meu ajudant.
Quan la va tocar va desaparèixer. Sobretot, que ningú la toqui!
Ara estava a punt de destruir-la perquè ningú més hi quedi atrapat!

MARTINA: "Nooooo! Tenim la nostra amiga a dins!
Si la destrueixes que li passarà?"

CIENTÍFIC: "L'única manera és entrar-hi i rescatar-la des de dins!

BRUNO: "Però com? Ens quedarem atrapats nosaltres també!

CIENTÍFIC BOIG: "Hi ha una manera, si entreu a dins la pedra i trobeu
el cor de la pedra i el destruiu podreu sortir. Des de fora és impossible!

TONI: "Doncs va! No perde'm més temps!"

CIENTÍFIC BOIG: "Espereu hi ha un problema!
Heu d'aconseguir trencar el cor de la pedra abans
que es faci de nit. Sinó quedareu atrapats per sempre més.

MARTINA: "Ens arriscarem!"

CIENTÍFIC BOIG: "Teniu, us deixaré una bruíxola
especial que us servira per trobar el núcli.
Quan el trobeu haureu de trencar-lo tots junts per tornar fins aquí."

BRUNO: "Va, anem!"

Tots i totes toquen la pedra i desapareixen.
 
 SEQÜÈNCIA 9 - DIMENSIÓ MISTERIOSA - INTERIOR - DIA

Els nens estan a la biblioteca però tot és diferent.

 MARTINA: "Estem a la biblioteca però tot és diferent."

BRUNO: "Tens raó, és una dimensió paral·lela."

TONI: "Va, anem a buscar l'Ona i després destruim el cor!"

Marxen.

 SEQÜÈNCIA 10 - DIMENSIÓ MISTERIOSA - INTERIOR - DIA

Pel camí troben a la Ona.
S'abraçen.

ONA: "Que feu aquí?"

TONI: "T'hem vingut a buscar!"

ONA: "Però ara quedarem aquí tots atrapats per sempre!"

MARTINA: "No, hem de trobar el nucli i destruir-lo per poder tornar a la nostra dimensió!"

BRUNO: "Va! No perdem més temps! Som-hi!

Els amics marxen.

 SEQÜÈNCIA 11 - PORTA NÚCLI - INTERIOR - DIA

Arriben fins a una porta on marca la bruixola però està tancada.
Finalment descobreixen que la clau és la bruíxola.

MARTINA: "La bruixola indica que és quí dins però la porta no s'obre!"

BRUNO: "Aparteu! La tiraré avall!

Li dona un cop però no s'obre i queda mis estabornit a terra.

ONA: "Bruno! Estas bé?"

BRUNO: "Sí, sí! No passa res!" (diu mentre s'aixeca)

TONI: "Haurem de trobar la clau per obrir!"

MARTINA: "Mireu quin pany més estrany!
Em recorda a alguna cosa aquesta forma!

TONI: "Jo ho tinc! És la forma de la bruixola del científic!
Va posa-la al pany!

Els amics la posen i la porta s'obre. Entren.

SEQÜÈNCIA 12 - NÚCLI - INTERIOR - DIA

Entren i troben la pedra.

ONA: "Mireu! És la pedra que vaig tocar al pati!"

TONI: "Va, l'hem de destruir!"

MARTINA: "Ràpid o ens quedarem aquí per sempre!"

El Bruno treu el martell i pica la pedra. No es trenca.

BRUNO: "No pot ser, és molt resistent!"

TONI: "Potser si piquem tots junts l'aconseguim trencar. 
Va, agafeu tots el martell"

Tots els amics agafen el martell i piquen. Desapareixen.

SEQÜÈNCIA 13 - SOTERRANI - INTERIOR - DIA

Els amics apareixen tots junts al costat de la taula. La pedra no hi és.
Tots miren al seu voltant.

ONA: "Visca! Hem pogut sortir!"

MARTINA: "La pedra ja no hi és! On deu ser?"

BRUNO: "Segur que l'hem destruit!"

ONA: "Moltes gràcies per salvar-me amics!"

Es fan una abraçada.

SEQÜÈNCIA 14 - PATI - EXTERIOR - DIA

Uns peus passen pel costat dels matolls i la càmera baixa ensenyant que la pedra encara està allà.

FI

-------------------------------------------------------------------------------------

PLA DE RODATGE





EN BUSCA DE LA CAIXA DE PANDORA

SEQÜÈNCIA 1 - BOSC - EXT. / DIA


Un grup d'amics busca bolets al bosc.
De sobte, aparex una màquina del temps.

TOTS: "Oooooohhh!!! Què és això?!


D'obre la càsula de la màquina i surten els tres nens de grans.

NEN GRAN 1: Per fi us trobem! Ens her d'ajudar!
És urgent!

NEN 1: "Què passa? Qui sou vosaltres?"

NEN GRAN 2: "Som vosaltres del futur. No us heu adonat
com ens assemblem?

NENA GRAN: "El futur està destruit, 
Al present, uns caçadors de tresors estan a punt d'obrir la Caixa de Pandora.

NEN: "Cooom? Que el mon està a punt de ser destruit?!!

NEN GRAN: Exacte! Per això hem vingut a aquesta època!
Per evitar-ho!

NENA: I què voleu que fem?!

NENA GRAN: "Hem d'anar a Egipte per evitar que els caçadors de tresors obrin la Caixa de Pandora!!! 

NEN: Doncs va no perder més temps! A Egipte s'ha dit! 

SEQÜÈNCIA 2 - AEROPORT -


Els nens agafen l'avió.

SEQÜÈNCIA 3 - PORTA AEROPORT - EXT. / DIA


Els nens arriben.
Li pregunten al guia per anar a buscar la Caixa de Pandora.

NEN: "Perdoni senyor. Volem anar a buscar 
la Caixa de Pandora!"

GUIA: "Esteu bojos! No ha tornat mai ningú viu d'allà."

NENA: "Hi hem d'anar si o si! Vosté hi sap anar?
Ens podría fer de guia?"

GUIA: "Molt bé! Us hi duré però és 
molt arriscat i us hi jug la vida!

NEN GRAN: "No tenim cap més remei! Va anem-hi!"


Tots marxen.

SEQÜÈNCIA 4 - DESERT - EXT. / DIA

Tots van en camell. 
Quan un dels nens va a beure aigua.


NEN: "Què passa? Algu ha foradat la cantimplora!"

NENA GRAN: "No pot ser! Morirem de set!"

NEN GRAN: "No patiu segur que trobem aigua per algun bloc!"

NENA: "Mireu allà a l'horitzó! Sembla un riu"

NEN: "Tens raó! Deu ser el riu Nil! Va som-hi!!"

SEQÜÈNCIA 5 - VORA EL RIU - EXT. / DIA

Arriben al riu! 


GUIA: "Mireu! Si construim una barca amb aquestes palmeres podem remuntar el riu i arribar a la piràmide on està la Caixa de Pandora molt més ràpid! Va afanyem-nos! 

SEQÜÈNCIA 6 - RIU - EXT. / DIA

Els nens baixen pel riu amb la barca.


NENA: "Oh no! Mireu allà! Una cascada i hi anem de dret!

NEN: "Agafeu-vos fort!"

La barca cau per la cascada.

FOS A NEGRE.


SEQÜÈNCIA 7 - RIU - EXT. / DIA

Els nens i el guia estàn estritats vora el riu. S'aixequen.

NEN GRAN: "Ens hem salvat! És un miracle!"

NENA GRAN: "Mireu! Hem arribat a la piràmide."

Panoràmica de la piràmide.


GUIA: "És gegant!! Mai havia arriba 
fins aquí! Va hem d'entrar!

Els nens marxen.


SEQÜÈNCIA 8 - PORTA PIRÀMIDE - EXT. / DIA

Els nens arriben fins la porta. Hi ha un jeroglífic.

NEN: "Oh no! La porta està tancada i no s'obre"

NENA: "Mireu aquí hi ha un jeroglífic! Segur que si el sabem
interpretar ens dirà com obrir la porta."

NENA GRAN: "Ja m'ho esperava això i és per això
que dins la motxilla hi vaig posar un llibre per 
interpretar jeroglífics. A veure...
Aquí diu posa't davant la porta just quan el sol 
és al punt més alt del dia i digués la paraula "Amic".

NEN GRAN: "Doncs va! Fem-ho no perdem més temps!"

Els nens es col·loquen davant la porta.

TOTS: "Amic!"

La porta s'obre i els nens entren.

SEQÜÈNCIA 9 - PIRÀMIDE - INT. / DIA


Els nens caminen perl passadís fins entrar a una sala.
De sobte, la porta es tanca.

NENA: "Oh no! No s'obre!"

NEN GRAN: "Ha sigut el guía que ens ha tancat!! 
Obre'ns!!"

GUIA: "No puc! No tinc cap més opció. Els caçadors de tresors han segrestat la meva dona i la meva filla. Si les vull salvar no puc permetre que malvarateu els seus plans!"

El guia marxa.

NEN: "I que farem ara?!"

NENA: "Oh no mires les parets! L'habitació s'esta fent cada
vegada més petita!"

NEN: "Morirem esclafats!"


Quan les parets són a punt d'esclafar-los un d'ells troba un botó ocult.

NEN 2: "Mireu! Aquí hi ha un botó!

TOTS: "Apreta'l!!!!"

De sebte s'obre el terra.

NENA GRAN: "El terra s'obre! Caurem!


Cauen.

SEQÜÈNCIA 10 - TOVOGANT - INT. / DIA


Els nens cauen pel tovogant.


SEQÜÈNCIA 11 - SALA DE LA CAIXA - INT. / DIA

Els caçadors de tresors estan a punt d'obrir la caixa quan cauen els nens.


NEN: "Autureu-vos! No obriu la caixa!

CAÇADOR 1: "Es pot saber qui sou vosaltres?!

NEN GRAN: "Venim del futur i allà no hi queda res per culpa d'aquesta maleïda caixa! Si la obriu tot el món quedarà fet miques!"

CAÇADOR 2: "Però que dieu? Que venir del futur? Que el món quedarà destruit? Quines ximpleries!"

NENA: "Doneu-nos la caixa!"

CAÇADOR 3: "Va! Correu!!

Els caçadora surten corrent.


SEQÜÈNCIA 12 - PORTA PIRÀMIDE - EXT. / DIA

Els caçadora surten i varrera els nens.
La policia està a la porta amb un cotxe patrulla.

POLICIA: "Per fi us enxampem! Portavem molt temps buscant aquests delinquents."

CAÇADOR 1: "Oh no! Ara que estavem tant aprop de fer-nos rics i per culpa d'aquests nens passarem anys a la presó."

Els detenen i els entren al cotxe.

POLICIA: "I vosaltres nens no haurieu de jugar per aquí! És perillós! Va anem!"

Els policies marine amb el cortex.

NENA GRAN: "I que fem ara amb la caixa?"

NEN: "L'hem de destruir!"

NENA: "Cremem-la!"

SEQÜÈNCIA 13 - BOSC - EXT / DIA

Els nens tornen fins la màquina del temps.

NENA GRAN: "Ara que hem destruit la caixa podem tornar a la nostra època!

NEN GRAN: "Si! Si en el passat el món no s'ha destruit ara el futur tornarà a ser tot normal. Moltes gràcies per ajudar-nos."

NENA: "De res! Torneu a visitar-nos sempre que volgeu!"

NEN GRAN: "Adèu!"

Agafen la màquina del temps i marxen.
Els nens marxen cap a casa.

FI

---------------------------------------------------------


IDEES:



El guia està compinxat amb els caçadors de tresors perquè tenen a la seva filla segrestada. Els tancarà a la càmbra de les parets que s'ajunten.

Els caçadora de tersos no són dolente sinó que necessiten els diners per pagar un deute.

Piràmide: Arenes movedices per entrar, jeroglífic.
Parets que s'apropen, s'obre una porta a terra i cane per un tobogant.
Lava i roques i llançes al terra.

Pensar FINAL!!!!


-------------------------------------------------------

CURS 2015-2016:

ELS TRUCS CINEMATOGRÀFICS:



CURS 2014-2015:

BÀSIC: "UNA LLUNA DE MEL ACCIDENTADA"




AVANÇAT: "UN FANTASMA A L'ESCOLA"




CURS 2013-2014:

BÀSIC: "ELS TRUCS CINEMATOGRÀFICS"




INTERMIG: "L'AMENAÇA DELS TOTOROS"




AVANÇAT: "LA DIMENSIÓ DESCONEGUDA"



  -----------------------------------------------------------------------------
CURS 2012-2013:


3r i 4t: "ELS TRUCS CINEMATOGRÀFICS":




5è i 6è: "INVASIÓ":



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
GUIÓ 3r i 4t

SEQÜÈNCIA 1 - AEROPORT - EXT. / NIT

Veiem l'aeroport i també un avió enlairant-se

SEQÜÈNCIA 2 - ÀFRICA - EXT. / DIA.
Veiem imatges d'Àfrica i el cotxe amb les llaunes i un cartell de "Just Married".

SEQÜÈNCIA 3 - HOTEL - EXT. / DIA

El cotxe arriba fins l'Hotel i els surt a rebre un senyor africà.

SENYOR: "Hola, benvinguts! 
Esteu instalats a l'habitació 140. 
Us acompanyo i així us ensenyo l'Hotel."

SEQÜÈNCIA 4 - HOTEL PASSADÍS - INT. / DIA.

Els tres caminen pels passadissos de l'Hotel.

SENYOR: "Prepareu-vos perquè 
tenim un safari especialment pensat per
 vosaltres demà al matí. 
Però us haig d'avisar d'una cosa, ultimament
hi ha caçadors furtius i han desaparegut molts animals." 

SEQÜÈNCIA 5 - HOTEL HABITACIÓ - INT. / DIA.

Estan xerrant a l'habitació, surten al balcó i escolten els trets dels caçadors furtius.

SEQÜÈNCIA 6 - SAFARI - EXT. / DIA

El cotxe s'espatlla. Tots surten.

TURISTA 1: "Oh no! S'ha espatllat el cotxe! 
Ara morirem aquí enmig del desert."

TURISTA 2: "Doncs no tenim massa 
reserves ni d'aigua ni menjar."

GUIA: "No us preocupeu, ens dividirem
per trobar el camí de tornada a l'hotel. 
Tu i tu, aneu per allà i vosaltres dos aneu per l'altre costat.
Jo aniré per allà.

 Finalment, es divideixen per trobar el camí.

CARTELL: Uns dies després.

SEQÜÈNCIA 7 - DESERT - EXT. / DIA. 

Els personatges caminen pel desert, cansats i sense aigua.

SENYOR: "No puc més!"

SENYORA: "Mira, unes petjades! 
Seguim-les i potser trobem alguna casa."

Les petjades els porten fins a unes "arenes movedizas" i la noia cau. 

SENYORA: "Oh no! M'enfonso! Ajuda'm!!

SENYOR: "Vaig a buscar una branca 
per treure't!!

SENYORA: "Afanyat!!"

Poc a poc, la senyora s'enfonsa a la sorra.

MARÇEL: "Oh no! Maria! 
I ara que faré sense tu!?"

MARIA: "Marçeeeeel!!! Aquí sota hi ha una
gruta! Baixa corre!!

El Marçel es llença a la gruta.

SEQÜÈNCIA 8 - COVA - INT. / DIA 

 La cova es fosca. Caminen una estona.
Troben les reserves de menjar dels caçadors.


MARÇEL: "Mira!! Aquí hi ha un bistec!!!

MARIA: "I fanta també!!"

Es posen a deborar el menjar.
Acaben de menjar i es posen a dormir.

De sobte s'escolten els caçadors com arriben.

CAÇADOR 1: "Perfecte, avui hem 
caçat un elefant i un llop!!"

CAÇADOR RUC: "Si seguim així guanyarem 
una fortuna. Jajajajaj!!"

CAÇADOR 3: "Sí, aquests ullals de l'elefant 
els vendrem molt cars al mercat negre."

El Marçel es desperta i sent els caçadors.

MARÇEL: María, desperta! Els caçadors 
furtius han arribat. Amagem-nos corre!!  (diu fluixet)

La Maria es desperta i tots dos s'amaguen.
Però sense adonar-se'n es posen a dins d'una gabia.
Es pensa que l'esta tocant el Marçel però en realitat és el lleó!

MARIA: "Ai Marçel, no em molestis!"

El lleó la torna a tocar.

MARIA: "Para ja Marçel!!"

MARÇEL: "Però si jo no estic fent res.

La Maria es gira i veu el lleó.

MARIA: "Aaaaaahhhh!!"

Els caçadors ho escolten.

CAÇADOR 1: "Què ha estat això?"

CAÇADOR RUC: "Deu haver sigut l'hipopotam"

CAÇADOR 1: "Però si no en tenim d'hipopotam ruc!!"

 CAÇADOR RUC: "Vale, vale... ja vaig a mirar."


El caçador ruc va fins allà i la Maria surt de darrera d'una roca i li dona un cop amb el "bolso".

CAÇADOR RUC: "Que són totes aquestes estrelles? 
Si que s'ha fet de nit ràpid!"

Mentre el caçador ruc està estabornit el Marçel té una idea.
MARÇEL: "Ja ho tinc, ja sé com ens podem 
salvar d'aquesta! Obrim les gàbies 
dels animals i així els animals es venjaran 
de tot el que els han fet. 
Hi ha d'haver alguna palanca per obrir-les!"

MARIA: "Ets un geni Marçel! 
Ara hem de trobar la palanca."

Caminen un moment i troben la palanca. 

MARIA: "Deu ser aquesta palanca!"

L'estira i s'obren totes la gàbies. De sobte, sona una alarma.

CAÇADOR: "Oh no!! Algú ha obert les gàbies!"

CAÇADOR RUC: "I això és bo?"

CAÇADOR 2: "No ruc!! Això vol dir 
que hem de fujir corrent!!

Un elefant els barra la sortida.

CAÇADOR: "Oh no!! Estem atrapats!!"

MARÇEL: "No pot ser que s'escapin els caçadors!!"
Hem de trobar un telèfon per trucar a la poli!"

Després de buscar, la Maria troba un telèfon.

MARIA: "Mira Marçel!! Un telèfon!!"

L'agafen i truquen.

MARIA: "Hola... policia? Estem a la cova dels caçadors furtius que estaven buscant. Està a 20km a l'est de la carretera. Vinguin ràpid si no volen que s'escapin!!"

De sobte, comencen a sonar unes sirenes.

SEQÜÈNCIA 9 - DESERT - EXT. / DIA


Els caçadors surten de la cova.

CAÇADOR 2: "Per fi, ens n'hem sortit!"

CAÇADOR RUC: "Aleluya!!"

CAÇADOR 1: Oh, oh... Mireu!! Hi ha la poli!!"

POLICIA: "Amunt les mans! Queden detinguts per 
robar animals i vendre'ls ilegalment."

CAÇADOR RUC: "Em sembla que hem begut oli oi?


Els policies arresten els caçadors.
El MArçel i la MAria surten de la cova.

POLICIA: "Moltes gràcies! Heu atrapat a uns delinqüents molt perillosos i heu salvat als animals."

MARIA: "De res! Per fi, podrem acabar la nostra lluna de mel!

 MARÇEL: "Si, menys mal! Jo no em penso moure de la piscina en el que queda de dies!!"

Els dos es fan un petó i IRIS.

THE END.




-----------------------------------------------------------

GUIÓ 5e i 6è

SEQÜÈNCIA 1 - PASSADÍS - INT. / DIA


La càmera avança mentre sona una música. Imatges dels passadissos, quadres, finestres... Travelings.
Apareixen els títols de crèdit.

SEQÜÈNCIA 2 - ESCOLA - EXT. / DIA.


Els nens i nenes entren a l'escola.

SEQÜÈNCIA 3 - AULA - INT / DIA.

Mentre els nens i nenes fan classe el David es troba malament.
Aixeca el braç.

DAVID: "Professor, em trobo malament. 
Em fa mal la panxa! Puc anar al lavabo?"

PROFESSOR: "És clar David ves a veure si et passa."

DAVID: "Gràcies!"

El David surt de la classe i va al lavabo.
De sobte escolta un soroll estrany. Una porta grinyols i s'escolten passos acostant-se.
El David surt corrent espantat.


SEQÜÈNCIA 4 - PATI - EXT. / DIA

El David els explica als seus companys el que ha escoltat al lavabo.


DAVID: "Us ho juro!! Primer he escoltat una 
porta obrint-se i després el so 
de passos que s'acostaven.

AMIGA ADORMIDA: "Doncs, el normal! Algú que ha obert 
una porta i que venia al lavabo! 


AMIGA 2: "Clar!! És que t'espantes per res David!"

AMIC 1: "El David és un gallina, 
el David és un gallina"

TOTS: "Coooc-coooocc, coc-coc, 
coooooc-co-cooooc!!"

DAVID: "No em creieu! Doncs anem al lavabo 
i ho comprovem!"

AMIGA 3: "Si instisteixes... Va anem-hi!"


Els nens i nenes marxen.

SEQÜÈNCIA 5 - LAVABO - INT. / DIA

Els nens entren al lavabo.

DAVID: "Passeu, passeu! Ja veureu!"

Sienci!
 
AMIGA 1: "Ho veus, aquí no hi ha res!"

DAVID: "Espera un moment!!"

Silenci!

De sobte, s'escolta la mateixa porta obrint-se i els mateixos passos que abans.

Els amics s'espanten i tots surten corrent del lavabo!!

SEQÜÈNCIA 6 - PASSADÍS - IN./ DIA.

Tots s'aturen cansats!

AMIC 1: "Que ha estat aquest soroll?"

DAVID: "Jo crec que és un fantasma que viu a l'escola!"

AMIGA ADORMIDA: "Anem a axplicar-li al professor!"

AMIGA 2: "I que et penses que dirà el professor! Ens pendrà per bojos!!"

DAVID: "Tens raó hem de descobrir que hi passa aquí pel nostre compte! No li expliquem a ningú, ni professors ni als pares! D'acord?"

AMIGA 3: "Si, però, com ho descobrirem??!"

AMIGA 2: "Mireu tinc un pla! Veniu, veniu!!"

Els amics fan una pinya i s'escolten xiuxiueigs.

SEQÜÈNCIA 7 - ESCOLA - INT. / NIT.

Veiem la lluna.
Els nens estàn amb els sacs de dormir al terra.
Quan parlen s'iluminen entre ells amb llenternes.

AMIGA ADORMIDA: "Portem aquí més de dues hores i 
encara no hem escoltat res de res!!"

AMIGA 2: "Si, jo començo a estar cansat ja!!"

DAVID: "Una mica de paciència nois!! Ja veureu
que tard o d'hora l'escoltarem!!"

De sobte s'escolta la porta i els passos.

AMIGA: "Escolteu!!"

AMIC: "Si!!!"

DAVID: "Va, descobrim d'on prove el soroll!"

Els amics surten dels seus sacs i van en busca del soroll.
Excepte un que es queda dormint.

AMIGA ADORMIDA: "Jo passo! Deixeu-me dormir!" 
(diu mig dormit)

Il·luminen les sales i els passadíssos amb les llenternes.
Finalment, seguint el só arriben fins a les escales del soterrani.

AMIGA 1: "Diria que ha baixat cap al soterrani!"

AMIC 1: "I si ho deixem estar?" (diu cagat)

DAVID: "Si home! I per això hem vingut! Va baixem!!

Els amics baixen les escales a poc a poc i entren al soterrani.
De sobte es tanca la porta darrere seu!

AMIGA 3: "AAAaaaaahhh!!"

Ho intenten però no s'obre.

AMIC 2: "No s'obre!" (intentant-ho)

DAVID: "A veure, deixa'm a mi!"

Ho intenta però tampoc pot. 

DAVID: "Imposible! És com si fos tancada 
amb clau per l'altre costat!

AMIC 1: "Jo ja ho he dit que no baixessim aquí!!
Encara tenim una esperança! El Jordi s'ha quedat
dormint a classe! Ells ens treura d'aquí!"

SEQUÈNCIA 8 - CLASSE - INT/NIT

El Jordi està dormint i obre els ulls a poc a poc.
De sobte veu el fantasma estirat davant seu.


Jordi: Aaaaaahhhh!!

El fantasma desapareix.
El nen mira al voltant i al veure que està sol marxa.


SEQÜÈNCIA 9 - ESCOLA- INT. /NIT

El nen escolta als seus seus companys i segueix les veus fins arribar a la porta. Intenta obrir però no pot.


AMIGA ADORMIDA: Amics! No puc obrir! Intentaré tirar la porta avall! Aparteu-vos!


El nen agafa "carrerilla". Tira molt, molt i molt enrera i després comença a correr. S'atura a descansar. 
Quan arriba a la porta els que estan a dins la obren perquè estaven emputxant i havien d'estirar.


AMIGA 2: Ah, esatva oberta! 
Era estirant en comptes d'emputxar.

De sobte el nen els creua per davant i sona un "booooom".
Torna cap als companys.


AMIC ADORMIT: "Ostres! Quin cop! (fregant-se el cap)

AMIGA 3: "Mireu allà!! Està apareixent alguna cosa.

Miren i de sobte va apareixent un escrit a la paret.

"Si no aconseguiu atrapar-me abans de sortir el sol sereu per sempre més els meus presoners."

DAVID: "Va separem-nos per buscar-lo!"

AMIC 1: "No podem fallar, jo no em penso 
quedar per sempre més a l'escola"


Els nens es separen per buscar el fantasma.

SEQÜÈNCIA 10 - ESCOLA - INT. / DIA


L'Amiga 2 el busca i de sobte apareix. 
El fantasma la toca i es veu un flash-back o els seus records.
Impressionat sobre un PP de la nena.

SEQÜÈNCIA 11 - BOSC - EXT. / DIA

La fantasma es veu perdent-se pel bosc.
Va cridant als seus companys però ningú l'escolta.

SEQÜÈNCIA 12 - ESCOLA - INT / NIT

L'Amiga 2 cau desmallada i els companys escolten el soroll. 
Tots van cap allà i la veuen.
Quan es desperta surt el sol.

FI


PERSONATGES:

David: Albert
Fantasma: Emma
Amiga adormida: Fiona
Amic 1: Jordi
Amiga 1: Núria
Amiga 2: Carola
Amiga 3: Mar
Alumnes classe i pati: Martina, Carlota, Marc i Jan



DESGLÒS:

Seqüència 1:
Personatges: Ningú
Espai: Passadís (DIA)
Material: Res

Seqüència 2:
Personatges: Nens
Espai: Porta escola (DIA)
Material: Motxilles i patinets

Seqüència 3:
Personatges: Tots + David + Professor
Espai: Aula (DIA)
Material: Material escolar (libres, estigios,...)

Seqüència 4:
Personatges: Devid + Amics + Extres
Espai: Pati (DIA)
Material: Entrepans, pilota...

Seqüència 5:
Personatges: Davis + Amics
Espai: Lavabo (DIA)
Material: Res

Seqüència 6:
Personatges: David + Amics
Espai: Passadís (DIA)
Material: Res

Seqüència 7a:
Personatges: David + Amics
Espai: Aula (NIT)
Material: Sacs, llanternes i vestuari nit.

Seqüència 7b:
Personatges: David + Amics
Espai: Soterrani (NIT)
Material: Llanternes i vestuari nit

Seqüència 8:
Personatges: Amic dormit + Fantasma
Espai: Aula (NIT)
Material: Sacs, llanterna i vestuari nit

Seqüència 9:
Personatges: Tots (-fantasma)
Espai: Porta soterrani (NIT)
Material: Llenternes, vestuari nit i guix

Seqüència 10:
Personatges: Nena i fantasma
Espai: Aula (NIT)
Material: Vestuari nena i fantasma

Seqüència 11:
Personatges: Fantasma
Espai: Bosc (NIT)
Material: Vestuari nena normal i motxilla

Seqüència 12:
Personatges: Tots
Espai: Aula (NIT)
Material: Llanternes, vestuari nit tots i fantasma.